Cum să obținem cantitatea suficientă de micronutrienți?

Cum să obținem cantitatea suficientă de micronutrienți?

Stil de viata   /   Aug 26th, 2021   /   0 COMMENTS   /  A+ | a-
Dieta noastră ar trebui să fie principala noastră sursă de micronutrienți. Vitaminele și mineralele sunt prezente în mod natural într-o varietate de alimente bogate în nutrienți, cum ar fi fructele, legumele, nucile, leguminoasele, cerealele integrale, uleiurile vegetale, peștele, carnea și lactatele. Deoarece niciun aliment nu conține întregul spectru de micronutrienți, cheia unei diete sănătoase este asigurarea unui echilibru și a unei varietăți bune a acestor alimente în mod regulat.

Cu toate acestea, există și alte lucruri pe care ar trebui să le avem în vedere atunci când ne propunem să ne îmbunătățim aportul de vitamine și minerale:

1. Combinați felurile în care pregătiți, gătiți și mâncați alimentele
Modul în care ne pregătim și gătim alimentele afectează cantitatea totală de micronutrienți disponibili pentru absorbție, comparativ cu momentul în care sunt crude. În timp ce unii nutrienți pot fi reduși, alții pot deveni mai bine absorbiți de organism. De exemplu, legumele bogate în vitamine solubile în apă (cum ar fi vitaminele B și vitamina C) și mineralele păstrează de obicei cantități mai mari din acești micronutrienți atunci când sunt fierte la aburi decât atunci când sunt fierte în apă. La rândul său, gătitul poate face ca vitaminele liposolubile prezente în unele legume - cum ar fi carotenoizii (vitamina A) în morcovi sau vitamina K în spanac - să devină mai disponibile pentru absorbție, în special dacă cantități mici de alimente bogate în grăsimi, cum ar fi uleiul de măsline, sunt adăugate.
Depozitarea corectă a alimentelor este, de asemenea, importantă, deoarece unii micronutrienți - în special vitaminele - își pot pierde funcția dacă sunt expuși la lumină și oxigen pentru perioade lungi de timp.

2. Acordați atenție etichetelor alimentelor
Când căutați alimente bogate în vitamine și minerale, acordați atenție etichetelor alimentelor. Alimentele etichetate ca „bogate în” un micronutrient specific trebuie să conțină cel puțin 30% din doza zilnică recomandată pentru respectivul nutrient în 100 g sau într-o porție standard din acele alimente. Cu toate acestea, acest lucru nu este suficient pentru a le considera drept alimente nutritive și valoarea lor nutrițională generală trebuie pusă în context. De exemplu, dacă aceste alimente sunt în același timp bogate în grăsimi, zahăr sau sare, s-ar putea să nu fie cea mai bună alegere.

3. Luați în considerare alimentele îmbogățite
Alimentele îmbogățite sunt alimente la care au fost adăugate cantități semnificative de substanțe nutritive specifice (de obicei, cel puțin 15% din doza zilnică recomandată de un micronutrienți la 100 de grame sau mililitri). Aceste alimente pot fi o modalitate bună de a ne ajuta să consumăm mai multe vitamine și minerale, în special pentru cei care au exclus anumite alimente din dietele lor (vegani, persoane alergice la gluten etc.).

4. Completați dacă este necesar, dar cu precauție
În unele cazuri, dieta singură nu este suficientă pentru a ne oferi cantitățile recomandate de micronutrienți specifici și suplimentarea este recomandată pentru a ne împiedica să obținem niveluri insuficiente sau o deficiență.
Înainte de a adăuga suplimente în dieta dvs., consultați medicul sau consultați liniile directoare naționale pentru a vă evalua nevoile individuale. Și nu uitați, suplimentele nu vor compensa o dietă nesănătoasă!

Explorează baza de date de vitamine și minerale!
https://www.eufic.org/en/vitamins-and-minerals
În această bază de date, veți găsi toate informațiile despre vitaminele și mineralele esențiale din dieta noastră, inclusiv rolurile lor în corpul nostru, cantitățile recomandate, în ce alimente le putem găsi și ce se întâmplă dacă avem un nivel prea mic sau prea mare din fiecare.
 
No comments posted...

Leave a Comment

Simple catpcha image
Top