Sfaturi utile pentru o sărbătoare “sănătoasă” și fără excese

Sfaturi utile pentru o sărbătoare “sănătoasă” și fără excese

Stil de viata   /   Apr 19th, 2022   /   0 COMMENTS   /  A+ | a-
Îmbelșugată, masa de Paști  este prilej de bucurie, când ne strângem cu cei dragi la masă. Dar, pentru ca nimic să nu ne strice starea de bine trebuie să avem grijă la ce mâncăm și cum mâncăm.

De obicei, la mesele de sărbătoare (Paști, Crăciun, Rusalii etc.), se consumă de trei ori mai multe calorii decât la o masă obisnuită. Acest exces alimentar poate crea discomfort și probleme digestive. Pentru ca starea de sănătate si dispoziția să fie optime în perioada sărbătorilor, e important ce se consumă și cât se consumă, în special în cazul persoanelor care au ținut post. Problemele cauzate de o alimentație variată se pot evita prin limitarea alimentelor bogate în grăsimi de origine animală, diferite sosuri, prăjituri.

Foarte important este ca, pe lângă fiecare preparat tradițional (drob, friptură de miel, sarmale) să existe garnituri de legume care să ajute digestia.

Iată câteva sfaturi pentru o alimentație rațională în perioada Sărbătorilor de Paști:
  • După perioada postului, este important să nu se facă excese alimentare în zilele de sărbătoare, astfel, masa de Paști trebuie să fie cât mai variată și limitată cantitativ, alcătuită din porții de mâncare mici;
  • Friptura de miel trebuie consumată  împreună cu salată , nicidecum combinată cu cartofi, întrucât carnea, fiind lipsită de fibre, legumele vor contribui la prevenirea problemelor legate de constipație;
  • Carnea de miel trebuie să fie preparată la grătar sau înăbusită, nu prăjită;
  • Drobul este indicat să fie alcătuit din maximum două treimi organe și o treime legume verzi;
  • Alcoolul se bea după masă și nu înainte, iar acesta trebuie să fie în cantități mici sau moderate;
  • Dulciurile trebuie și ele consumate în cantități moderate și, pe cât posibil, trebuie înlocuite cu fructe proaspete. Prăjiturile, cozonacul și plăcintele sunt mult mai periculoase și mai grele decât carnea de miel, de aceea, trebuie consumate la o distanță mare după masă. Ele sunt foarte bogate în grăsimi și glucide - o combinație care este foarte greu de digerat.
  • Ouăle fierte și pictate pentru Paști, care au stat la temperatura camerei timp de mai multe ore sau zile și care au avut rolul de decor, nu se vor consuma.
  • Băuturile acidulate nu sunt recomandate, fiindcă vor dilua sucul gastric, iar mâncarea nu se va mai digera în mod corespunzător;
  • Pentru o hidratare corespunzătoare trebuie să se consume aproximativ 2-3 litri de apă;
  • Cina este bine să fie cât mai ușoară și să nu conțină aceleași alimente consistente caloric ca cele de la masa de prânz;
  • Pentru a evita balonarea (o problemă care apare destul de des de sărbători din cauza acumulării excesive de gaze), alimentele trebuie mestecate suficient, nu consumate în grabă.
  • Mișcarea este foarte importană după mesele de sărbători, fiind recomandate plimbările în aer liber.    
  • Optați pentru metode inofensive de vopsire a ouălelor, folosiți coloranți naturali (coji de ceapă, sfeclă rosie, etc.).
Bucurați-vă de Sărbătoare și nu lăsați excesele alimentare să vă strice aceste zile!
 

 
No comments posted...

Leave a Comment

Simple catpcha image
Top